မိုးစဲစညေနခင္းတစ္ခု၌ ႏြမ္းပါးပုံရေသာ အသက္သုံးဆယ္ဝန္းက်င္
အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယက္ ႏြမ္းနယ္ေနေသာကေလးကို ခါးထစ္ခြင္၌ခ်ီ၍ ကၽြန္ေတာ့္ေဆးခန္းထဲသို႔ဝင္လာသည္။
`ကေလးဖ်ားလို႔ဆရာ . . . အဲဒါေဆးထိုးခ်င္လို႔´
ႏြမ္းပါးေသာ္လည္း သြက္လက္ပုံေတာ့ရသည္။ မလိုအပ္ပဲေဆးမထိုးရသည့္အေၾကာင္း ေနာက္မွေျပာရမည္ဟု စိတ္ထဲထားၿပီး စမ္းသပ္မွုကိုစရသည္။
ကေလးဖ်ားေနသည္မွာ ၂ ရက္၊ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူသည္၊ ေအးသည္ဟုေျပာ၍ အေႏြးထည္ဝတ္ေပးထား၊ ေစာင္ျခဳံေပးထား၊ အဖြားကဖ်ားလၽွင္ေရမထိရဆို၍ ေရပတ္မတိုက္ေပး၊
ေလစိမ္းတိုက္မည္စိုး၍ဆိုကာ ျပတင္းေပါက္ေတြပိတ္ခိုင္းထား၊ အစာမစားခ်င္ဟုေျပာ၍ ဆန္ျပဳတ္ ၃-၄ ဇြန္းသာ ေကၽြးထားေသးသည္။ခုေတာ့ ကေလးကအဖ်ားက ၁ဝ၄ ၊ ငါးႏွစ္သားႏွင့္မမၽွေသာ အဖ်ားဒီဂရီကေရာ၊ အစာမဝင္ထားျခင္းကပါ ကေလးကိုႏုံးေနေစသည္။ ေသြးေပါင္ခ်ိန္(Blood Pressure) က အေပၚ ၉ဝ ၊ ေအာက္ ၆ဝ ။ (Narrow) အေပၚေသြးႏွင့္ေအာက္ေသြးႏွုတ္လဒ္ ၂ဝႏွင့္ ေအာက္ မျဖစ္၍ေတာ္ေတာ့သည္။ေသြးလြန္တုတ္ေကြးလကၡဏာ (Hess’ test) ကေတာ့ (Negative) မရွိ။ ။Hess’ test စမ္းသည္ကိုပင္ ကေလးကနာက်င္ဟန္မျပနိုင္။ ကေလးအေမကို ပညာေပးခန္းစရန္ လွည့္လိုက္စဥ္ . . .
`ကေလးအဖ်ားဘယ္ေလာက္လဲ ဆရာ´
`၁ဝ၄ ပါ´
`ဟာ ဒါဆိုေဆးထိုးမွရမွာေပါ့´
စိတ္ကိုေလၽွာ့ရင္း စကားကိုတစ္လုံးခ်င္း ျပန္ေျပာရသည္။
`ေဆးထိုးတာထက္ ပိုၿပီးဂ႐ုစိုက္ရမယ့္ အရာေတြရွိပါတယ္´
`ဟိုဖက္လမ္းက ေဆးဆရာႀကီးဆို အႀကီးမဖ်ားတုန္းက တင္ပါးဟိုဖက္၊ ဒီဖက္ ေဆးႏွစ္လုံးၿပိဳင္ထိုးတာဆရာ၊ အဖ်ားတန္းက်ေရာ၊ခုအဲဒီဆရာႀကီး နယ္လွည့္ေနတယ္ဆိုလို႔ ဆရာ့ဆီလာခဲ့တာပါ။ ေဆးထိုးမွျဖစ္မယ္ထင္တယ္ဆရာ။´
နည္းနည္းေတာ့လြန္လာၿပီ။ ရမ္းကုတစ္ေယာက္ႏွင့္ႏွိုင္းခ်င္တိုင္းႏွိုုင္းကာ ေျပာခ်င္ရာစြတ္ရြတ္ေျပာေနေသာ သည္အမ်ိဳးသမီးကို
မည္သို႔မည္ပုံခ်ဥ္းကပ္ရမည္နည္းဟု အႀကံထုတ္ေနရသည္။ ကေလးေလးမ်က္ႏွာကိုၾကည့္ေတာ့ ႏြမ္းဖတ္ေနကာ ပီဘိအျပစ္ကင္းသည့္ကေလး။မိုက္မဲမွုတစ္ခုေၾကာင့္ေတာ့ ကေလးေလးကိုဒုကၡမေရာက္ေစလို။ စိတ္ကိုအတတ္နိုင္ဆုံးေျဖေလၽွာ့ရင္း မုသားကိုသုံးရေတာ့သည္။
`ဒီမွာ ကေလးအေမ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ဦး´
`ဟုတ္ကဲ့´
`ေရမထိခိုင္းတဲ့ သူ႔အဖြားက ကေလးကိုအေႏွာင့္ပေယာဂတစ္ခုခုရွိေနတယ္လို႔ မထင္ဘူးလား´
`ဟာ . . . ထင္တာေပါ့ဆရာ၊ ေကာင္ေလးကေဘးၿခံထဲ သြားသြားေဆာ့တတ္တာဆိုေတာ့ ေျမပုပ္ဘီလူးဆိုလား ဖမ္းစားထားလားမသိဘူးတဲ့၊ ဆရာေျပာမွအမွတ္ရတယ္´
မဆိုး . . .။ ကၽြန္းေတာ့္စကားလမ္းေၾကာင္းထဲေတာ့ ဝင္လာၿပီ။
`အဲဒါေပါ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကတယ္ေပါ့ေလ်ာ့တာကိုး။ အဲဒီဖမ္းစား၊ ဖြဲ႕စားထားရင္ ေရမန္းေတြ၊ ဘုရားေဆးေတြတိုက္ရတယ္ဆိုတာ မသိဘူးလား။´
`ေမ့ေနလိုက္တာဆရာရယ္ . . ကယ္ပါဦးဆရာ၊ က်မ ဆရာ့စကားအကုန္နားေထာင္ပါ့မယ္´
`အိမ္း . . ဒါဆိုေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္၊ အေႏွာင့္အယွက္ဆိုတာမ်ိဳးက ကေလးခႏၶာကိုယ္မွာ အမွုန္အမႊားလိုကပ္ၿငိတြယ္တတ္တယ္၊အဲဒါေတြကိုေရေကာင္းေရသန႔္နဲ႔ သန႔္စင္ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။ မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါကို ေရစိမ္ၿပီး ကေလးတစ္ကိုယ္လုံး ပြတ္သပ္တိုက္ခ်ရမယ္။ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူတာေလ်ာ့မွ အေႏွာင့္အမႊားေလ်ာ့တယ္မွတ္။´
`ဟုတ္ . .ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ´
`ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တြင္းပေယာဂကိုပယ္နိုင္ဖို႔အတြက္ ဘုရားေရမန္းနဲ႔ ေဆးဓာတ္ဆားေရာေမႊၿပီးတိုက္ရမယ္’
ကၽြန္ေတာ့္ေဆးခန္း ဘုရားစင္ရွိ ေသာက္ေတာ္ေရကပ္ရန္ အသုံးျပဳေသာ ေရနည္းနည္းေလ်ာ့ေနသည့္ ေရသန႔္ဘူးကိုပင္ ယုတၱိရွိေအာင္ အသုံးျပဳရ၏။ ထိုေနာက္ ORS (ဓာတ္ဆား) တစ္ထုပ္ေဖာက္ထည့္လိုက္သည္။
`ဆရာနဲ႔ေတြ႕တာ ဘုရားမတာပဲ´
ယခုမွ ယုံၾကည္းကိုးစားလာေသာ သူမစကားမ်ားကို ပီတိျဖစ္ေနဖို႔ အခ်ိန္မအား။ ကေလးငယ္ကို ဓာတ္ဆားေရဝင္ေအာင္ တိုက္ျပရသည္။
`ေနာက္ထပ္ေရသန႔္ဘူးတစ္ဘူးေလာက္ကို အိမ္ကဘုရားစင္မွာတင္ထား၊ ဆရာ ဒီက သိဒၶိၿပီး ေဆးဓာတ္ဆားထုပ္ ထပ္ေပးလိုက္မယ္။ ဒီတစ္ဘူးကုန္ေအာင္ အဲဒီေရမန္းထပ္ထပ္တိုက္ၾကားလား။´
‘မၾကာမၾကာတိုက္ပါ့မယ္ဆရာ´
ၿပီးေနာက္ကၽြန္ေတာ္ ပါရာစီတေမာ စအိုထည့္ေဆးေတာင့္ (Para Suppository) ထည့္ရန္ျပင္ရ၏။
`ဒါက ဘာလဲဆရာ´
`ၾကည့္ေန ၾကည့္ေန ဖမ္းစား၊ ဖြဲ႕စားထားတဲ့ အေကာင္ပေလာင္ေတြ ဆရာဒီေဆးေတာင့္ထဲ စုပ္ယူေစတယ္။ နာမ္ႏွိမ္တဲ့အေနနဲ႔ ကေလးစအိုထဲသြတ္သြင္းပစ္ရမယ္´
`ေကာင္းလိုက္တဲ့ ေဆးနည္းဆရာရယ္´
ေဆးေတာင့္ထည့္ၿပီးေဆးမ်ားတြဲၿပီးသည္ႏွင့္ တလက္စတည္း ဆက္ကာ ရႊီးရေတာ့သည္။
`ဒီမွာ ဆရာက ေဆးေတြေပးလိုက္မယ္၊ ရတနာသုံးပါး ဦးထိပ္ထားၿပီး ၃ ႀကိမ္ ၈နာရီျခားၿပီတိုက္ေပါ့´
`ဟာ ဆရာက ဟိုဆရာႀကီးထက္ အၾကမ္းကုစြမ္းတာပဲ´
`အိမ္း အင္း အဲ´
Hess’ test က Negative ဆိုေသာ္လည္း ေသြးလြန္တုပ္ေကြးရာသီမို႔ ေဆး႐ုံသို႔ေခၚရေလာက္မည့္ လကၡဏာမ်ားကို နားဝင္ေအာင္မွာရသည္။
`အခုတေလာ တခ်ိဳ႕အေမွာင့္ေတြက တယ္ၾကမ္းတာ၊ တကယ္လို႔ ကေလးက ေကာ္ဖီေရာင္ေတြအန္၊ ဝမ္းမည္းမည္းေတြသြား၊ ႏွာေခါင္း၊ သြားဖုံး ေသြးယိုေသြးလၽွံ၊ အစာမဝင္မွိန္းၿပီး ေအးစက္သြားရင္ ဆရာ့ထက္ အၾကမ္းကုစြမ္းတဲ့ ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြရွိတဲ့ ေဆး႐ုံႀကီးကိုသာေျပးေခ်ေတာ့၊ ခုေတာ့ ဆရာ့အဆင့္ေလာက္နဲ႔ ဒီေရာဂါကိုနိုင္ေအာင္ တိုက္ၾကည့္ရဦးမယ္ ၾကားလား´
`ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ ဆရာ့စကားေတြအကုန္နားေထာင္ပါ့မယ္။ အေမလည္းဆရာ့စကားေတြၾကားရင္ ဆရာ့ကိုသိပ္ေတြ႕ခ်င္မွာပဲ´
' အိမ္း . .အိမ္း သြားေပဦးေတာ့၊ အေမွာင့္ အေႏွာင့္ ေတြ ျပဳစားလြယ္တဲ့ အညိဳေရာင္၊ အမည္းေရာင္ေတြလည္း မေကၽြးမိေစနဲ႔ . . . ေနာ´
`ဟုတ္ကဲ့ဆရာ သြားခြင့္ျပဳပါဦး´
ကေလးငယ္ကို ခ်ီကာျပန္ထြက္သြားေသာ အေမကိုၾကည့္ေနရင္း ကၽြန္ေတာ္လည္းႏြမ္းလ်လ်သာ က်န္ခဲ့ေတာ့သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ ညေနေရာက္ေတာ့ သနပ္ခါးအေဖြးသားႏွင့္ ျပဳံးရႊင္ေနေသာ ကေလးငယ္အား လက္ဆြဲ၍ေခၚလာသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္မွာဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာႏွင့္ ပီတိေဝျဖာလ်က္။ ကေလးအေမကပင္ စကားစ၏။
`ဆရာေျပာတဲ့အတိုင္း တေသြမသိမ္းလုပ္လိုက္တာ မနက္ကတည္းကအဖ်ားမရွိေတာ့ဘူးဆရာ၊ သားေလးက အထက္ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ဆရာ့နဲ႔အလ်င္းသင့္တယ္ထင္တယ္။´
ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရာဂါသေဘာတရားမ်ားကိုရွင္းျပ၍ ပညာေပးကာ မေန႔က မတတ္သာေသာေၾကာင့္ ၿဖီးျဖန္းခဲ့ရသည္မ်ားကို နားလည္ေအာင္ရွင္းျပမည္အျပဳ . . . . ။
`ဆရာ့ရဲ့ သိပ္စြမ္းတဲ့ ေရမန္းကို ထိုးေဆးထိုးလို႔ရမလားဟင္´
‘ဪ . . . . ငါ့ ႏွယ္ ေနာ္’ . . ဟုသာ။ ။
No comments:
Post a Comment
ေ၀ဖန္ဖတ္ရႈေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္